Magazine bisericeşti

Magazinul de obiecte şi literatură bisericească

Str. Bucureşti, 119, Mitropolia Moldovei,
mun. Chişinău Tel: 23-20-73

Magazinul "Clopotniţa Moldovei"

Piaţa Marii Adunări Naţionale 1, mun. Chişinău Tel: 22-61-94

0:02, marți, 22 ianuarie, 2013

Prăznuirea Soborului Sfântului Ioan Botezătorul în biserica „Naşterii Sf. Ioan Botezătorul” din or. Chişinău

IMG_2985_thumb_thumb-1024x576

În ziua prăznuirii Soborului Cinstitului Prooroc Înaintemergătorului și Botezătorului Ioan în biserica „Nașterea Sfântului Ioan Botezătorul”din Chișinău a fost săvârșită Sfânta și Dumnezeiasca Liturghie de un sobor de preoți și diaconi având ca proestos pe protoiereul Ioan Plămădeală, parohul-administrator al acestui sfânt locaș și fondatorul comunității religioase „Nașterea Sfântului Ioan Botezătorul” din Chișinău.

În cuvântul de învățătură părintele Ioan a rostit adevărul care trebuie să rămână neuitat pentru fiecare creștin ortodox: „…Astăzi Biserica Ortodoxă face pomenire cinstitului Prooroc și Botezător Ioan, care a avut un rol important în Botezul Domnului Hristos. Sfântul Ioan Botezătorul a fost o mare personalitate și un mare prooroc care s-a aflat în punctul de trecere dintre Vechiul Testament și Noul Testament.

Șederea lui în pustie arată că avea o viață îngerească. Prin propovăduirea pocăinței, el a pregătit poporul pentru întâmpinarea lui Mesia. Smerenia lui era nesfârșită, iar felul său de viață arată că ajunsese la o mare împărtășire din har.

Sfântul Ioan Înaintemergătorul a luat Duh Sfânt, Care l-a făcut proroc încă din pântecele maici sale, dreapta Elisabeta. El a transmis darul proorocirii și mamei sale, pentru că aceasta a recunoscut-o pe Maica Domnului (Luca, 1, 41).

Multe sunt caracteristicile Sfântului Ioan Botezătorul. Cuvântul „Ioan” – înseamnă „darul lui Dumnezeu”, iar „Înaintemergător” (în limba greacă „Prodrom” [„Prodromos”] – înseamnă „cel care deschide calea”, adică cel care anunță venirea lui Mesia. Se numește „Botezător”, pentru că a L-a botezat pe Hristos. Cuviosul Cosma, episcopul Maiumei, îl denumește prin trei sintagme: voce a Cuvântuluicandelă a luminii și luceafăr al soarelui.

Dacă Fiul lui Dumnezeu este Cuvântul Tatălui în ipostas, Ioan este vocea Cuvântului;

Dacă Hristos, ca Dumnezeu, este lumina veșnică și nezidită, Înaintemergătorul este candela;

Dacă Hristos este soarele dreptății și soarele luminos al Dumnezeirii, Ioan este luceafărul, adică vestitorul de ziuă, care anunță răsărirea soarelui.

Astfel toate denumirile și expresiile prin care Sfântul Ioan este desemnat sunt legate de lucrarea sa principală, care este anunțarea venirii lui Mesia, Mântuitorul lumii”.

Sursa: www.csf.md